قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو تغییری نکرد | قیمت خودرو هفتم مرداد ۱۴۰۱ | جدول قیمت خودرو

قیمت برخی از خودروها، امروز در بازار آزاد نسبت به دیروز بدون تغییر بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۴۵۶۴

قیمت خودرو امروز در بازار نسبت به روز گذشته تغییری نداشت.آزادسازی واردات خودرو، قیمت خودرو را کاهش خواهد داد. مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای قیمت خودرو را هم معلوم خواهد کرد. قیمت خودرو نوسان دارد. آخرین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.


به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۷ مرداد ۱۴۰۱) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات نسبت به دیروز بدون تغییر بوده است.

مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) 295.000.000
سمند LX (ساده) 1401 310.000.000
پژو پارس (LX ) 1401 375.000.000
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1400 292.000.000
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1401 300.000.000
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) 355.000.000
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v8(1400 375.000.000
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (1400) 610.000.000
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) 1400 385.000.000
 تندر90 E2 495.000.000
رنو تندر پلاس اتوماتیک 640.000.000
تارا اتوماتیک 1401 598.000.000
رانا پلاس (1401) 300.000.000
دنا معمولی (رینگ فولادی) 1400  385.000.000
دنا معمولی 1401  407.000.000
دنا پلاس دنده‌ای توربو 1400 475.000.000
هایما s7 توربو پلاس 935.000.000
سایپا ۱۱۱ 206.000.000
سایپا ۱۳۱ 185.000.000
ساینا 1400 206.000.000
تیبا (رینگ فولادی) 1400 186.000.000
تیبا ۲ (رینگ فولادی) 1400 200.000.000
شاهینG  (1401) 365.000.000
کوییک دنده ای 1401 214.000.000
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)   1.230.000.000
ام وی ام 315 هاچ بک  465.000.0000
ام وی ام X22، دنده ای اسپرت اکسلنت (1400)
580.000.000

پیش ‌بینی قیمت خودرو برای فروشندگان

موضوعی که علت عمده‌اش را باید در رکود و انتظار بازار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، آزادسازی واردات خودرو و ابلاغ تعرفه آن، به‌علاوه تنظیم عرضه و تقاضا از سوی خودروسازان جست‌وجو کرد. اما اگر دست‌کم تا پایان تابستان 1401 قصد فروش مخصوصا فروش فوری خودرو دارید، این تحلیل را ازدست ندهید.

به گزارش خبرگزاری موج، قیمت خودرو و فروش آن نیز مانند سایر اقلام سرمایه‌ای، حتی کالاهای مصرفی پیرو شرایط تورم و سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی در حال تغییر هستند. البته رابطه این 2 مولفه برخلاف قیمت خودرو و خرید که معمولا همسو با یکدیگر حرکت می‌کنند، معکوس است. به این معنا که با رشد قیمت ماشین، فروش آن کاهش می‌یابد و بالعکس. موضوعی که علت عمده‌اش را باید در رکود و انتظار بازار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، آزادسازی واردات خودرو و ابلاغ تعرفه آن، به‌علاوه تنظیم عرضه و تقاضا از سوی خودروسازان جست‌وجو کرد. اما اگر دست‌کم تا پایان تابستان 1401 قصد فروش مخصوصا فروش فوری خودرو دارید، این تحلیل را ازدست ندهید.

فروش خودرو که به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، در رکود نسبی فعلی سخت‌تر است. به‌این‌ترتیب تنها در شرایطی می‌توانید ماشین خود را به‌اصطلاح «به‌قیمت» یا حتی نزدیک به قیمت اصلی بفروشید که یا دوستان و آشنایان را از قصد فروش خود مطلع کنید؛ یا یک بازه زمانی طولانی را برای فروش خودرو در نظر بگیرید تا به قول فعالان بازار «طالب و مصرف‌کننده واقعی» آن پیدا شود. اما فروش فوری خودرو در بازارِ هم‌چنان منجمد با آهنگ کُند ذوب فعلی، کار سختی است؛ مخصوصا زمانی‌که به پول فروش خودرو احتیاج داشته باشیم.

شرکت‌های فعال در زمینه خرید و فروش انواع ماشین، رابطه میان قیمت خودرو و فروش آن را با ترکیبی از اصول علمی و تجربی در بازار روز خودرو، تحلیل می‌کنند و می‌کوشند با استفاده از روابط و منابع خود، خودرو هر فروشنده شخصی را به بهترین قیمت و در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش برسانند. پس با سپردن کار به متخصصان امر می‌توان رابطه واگرای افزایش قیمت خودرو و فروش آن را هم‌گرا کرد.

امروزه تنها شرکتی که تمام خودروهای موجود در نمایشگاه خود را کارشناسی کرده، همراه مکانیک است. علاوه‌بر آن اگر قصد فروش فوری خودرو را دارید نیز می‌توانید روی این شرکت حساب کنید.

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، براساس یک نظریه کلی قیمت و فروش خودرو معمولا در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. اما این تئوری همیشه صادق نیست و نمی‌توان آن را به‌عنوان یک اصل اثبات‌شده پذیرفت.

بر این اساس همواره باید ارتباط مولفه‌هایی چون «قیمت خودرو و فروش» یا «قیمت خودرو و خرید» را با نگاهی فراگیر و لحاظ شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور مورد بررسی قرار داد تا به نتیجه‌ای قابل اتکا جهت پیش‌بینی آینده با تقریبی از اطمینان دست یافت:در اوضاع فعلی کشورمان، تمامی مولفه‌های اقتصادی در گرو حل برخی مسائل سیاسی و اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی به‌موقع است. به همین دلیل گاه فاکتورهای اقتصادی مانند قیمت خودرو را نباید تنها با ابزار تحلیل بازار سنجید. اگر با نگاهی فراگیر به قیمتِ همه اقلام مصرفی و سرمایه‌ای بنگریم، به این دیدگاه خواهیم رسید: «وقتی بازار به این نتیجه برسد که افق روشنی برای حل مشکلات در عرصه‌های مختلف طی کوتاه‌مدت به چشم نمی‌خورد، افزایش قیمت خودرو می‌تواند رونق خرید و فروش آن را توامان رقم بزند.»

قیمت خودرو تغییری نکرد | قیمت خودرو هفتم مرداد ۱۴۰۱ | جدول قیمت خودرو

موضوعی‌ که عامل اصلی آن ترس از گرانی بیشتر در روزها، هفته‌ها و یک یا 2 ماه آینده ارزیابی می‌شود و سبب خواهد شد آن دسته از مالکان خودرو که قصد تبدیل ماشین زیر پایشان به مدل بالاتر را دارند تصمیم به فروش فوری خودرو بگیرند. همچنین «ترس از گرانی بیشتر در آینده» خریداران را به تکاپو می‌اندازد که هر چه سریع‌تر پس‌انداز و سرمایه‌شان را به خودرو مورد نظر تبدیل کنند. اوضاع غیرشفافی که اکنون، در پایان تابستان 1401 در آن به سر می‌بریم.

زمانی‌که تورم تحت تاثیر مولفه‌های مختلف اقتصادی و غیراقتصادی به سرعت رشد می‌کند، قیمت خودرو و فروش آن می‌توانند هم‌سو با یکدیگر پیش بروند. البته معمولا روندهای این‌چنینی برای مدت طولانی پایدار نیستند؛ اما رشد مستمر تورم می‌تواند خودرو را که در ذات کالایی مصرفی است، بیش از پیش به محصولی برخوردار از ارزش سرمایه‌گذاری تبدیل کند. بنابراین ماه‌های باقیماند از تابستان امسال را باید دوره‌ای دانست که خرید و فروش خودرو در بدنه اصلی بازارِ خودروهای پرتیراژ ایران خودرو و سایپا رونق دارد.

کلام پایانی؛ قیمت خودرو تا یک‌سال آینده به کجا ختم می‌شود؟

به قول معروف «این‌گونه که باد می‌آید و برگ‌ها می‌جنبند» شیب گرانی تا سال 1402 نیز امتداد خواهد یافت و همین موضوع رشد تقاضا برای خودروهای ارزان‌تر و دردسترس‌تری چون محصولات ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو را به همراه دارد. وقتی فاصله عرضه و تقاضا از آن‌چه هم‌اکنون هست نیز پیشی بگیرد، علاوه‌بر تورم، عامل دیگری برای افزایش قیمت خودرو و جو روانی حاکم بر آن پدید می‌آید و این عوامل دومینووار موجب رشد قیمت‌ها می‌شوند. 

کاهش ۱ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت‌ خودروها

بررسی روند بازار خودرو در۲۰ روز نخست ماه جاری (تیرماه) نشان می‌دهد همچنان بازار ثبات نسبی خود را حفظ کرده و دلالان این بازار عقب نشسته و هیجانی وارد بازار نمی‌کنند؛ هر چند قیمت تعداد محدودی از خودروها افزایش داشته، اما اکثریت خودروها کاهش یک تا ۱۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای تیرماه داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری موج، مقایسه قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۰ روزه ابتدایی تیر ماه نشان می‌دهد بازار دیگر دچار هیجان‌های خاص نیست و در آرامش نسبی با نوسان‌های محدود پیش می‌رود. البته که خریدار نیز در بازار بسیار کم است و جز خریداران با ضرورت خرید خودرو، به بازار مراجعه نمی‌کنند.

علیرغم اینکه قیمت تعداد محدودی از خودروها همچون پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (۱۳۹۹)، پژو ۲۰۷ دستی و و دنا (۱۴۰۰) و پژو ۲۰۶ V8 تغییرات افزایشی داشته‌اند اما اکثریت پرتیراژهای خودروسازان کاهش یک تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها